Forum dyskusyjne klientów www.gałki.eu - forum

AutorWiadomość
janek
Sprzedawca

Doł±czył(a):
Wysłano: 2007-08-29 [17:44]
Temat dyskusji:



  1. Sposób wymiany gałki jest moim przykładem wymiany gałki w marce opel z podnoszonym biegiem wstecznym modele np.astra, vecra tigra calibra zafira kadet W tych modelach oryginalnie gałka jest nasadzona na pręcie (na wcisk) więc by ją zdemontować nalęży śmiało złapać i sposobem odkręcenia przy jednoczesnym pociągnięciu do góry


  2. w modelach z kształtem gałki lekko wysuniętym czyli starsze modela astry vectry calibra tigra kadet z kształtem gałki oryginalnej jak tu :


  3. po ukręceniu gałki w większości zejdzie gałka ale zostanie mocowanie gałki na pręcie :


  4. ten element plastyku należy usunąć gdyż gałka podświetlana (moja jak i inna) montowana jest na "goły" pręt cały mechanizm biegu podnoszonego wstecznego jest bardzo prosty i jest odrębną częścią skrzyni biegów jest to kawałek plastyku i sprężynka jest to tylko świadome włączanie biegu wstecznego przez podniesienie do góry elementu plastikowego przez kierowcę .Aby usunąć plastyk u góry najlepiej jest go naciąć nie polecam na siłę ukręcania szczypcami gdyż można połamać mocowanie -prowadzenie dolne najlepiej jest to ciąć gdyż naprawdę trzyma


  5. po nacięciu odłamujemy resztę i można śmiało wyjąć mieszek i plastik od podnoszonego wstecznego



  6. po zdjęciu pozostaje sam pręt u góry posiadający nacięcia ułatwiające trzymanie się gałki UWAGA!!! W MODELACH NOWSZYCH OD ROKU 95> GDZIE ORYGINALNIE GAłKA JEST OKRAGłA PO ZDJECIU GAłKI NIE ZOSTANIE NAM TEN NACINANY PALSTYK OD RAZU MAMY "CZYSTY" PRęT


  7. Z gałki wyprowadzone są cienkie przewody ale by ładnie ona przechodziły i oczywiście nie było ich widocznych polecam zrobienie tak 1. wyjęcie sprężynki u góry 2.podniesienie plastyku do równości z prętem wiertło 3mm i nawiercamy przy samym pręcie z racji ze pręt jest twardszy w plastiku ładnie zrobimy otworek do przewodu



  8. Po wykonaniu otworu przeprowadzamy przewód by sprawdzić czy luzno "chodzi" jeśli jest ok i mamy nowy mieszek ochronny to zakładamy go na plastik zaciskamy opaską odwracamy (opis montażu mieszka inny post) przeprowadzamy przewód wychodzi on samym dołem :


  9. założony mieszek z ramką wkładamy na pręt na końcu wkładamy sprężynę odbijającą i można podświetlić na chwile gałkę dla sprawdzenia czy ładnie świeci można np mieć przy sobie bateryjkę R9 9v


  10. Dla pewności można poprowadzić przewody w koszulce . Z gałki wychodzą dwa przewody najprościej podłączyć jest do podświetlenia zapalniczki. Do zapalniczki dochodzą 3 przewody dwa prądowe grubsze i jeden cieńszy od żarówki podświetlenia zapalniczki ten przewód troszkę odizolowujemy i dołączamy się przewodem plusowym z gałki i izolujemy taśmą drugi przewód do jednego z dwóch pozostałych (większość brązowy minus) Pobór prądu przez gałkę jest znikomy więc jakość połączeń nie musi być lutowana ważne by dobrze zaizolować przewody, możemy też podłączyć się np pod podświetlane włączniki podnoszenia szyb ,tu należy sprawdzić dokładnie zasilanie miernikiem gdyż jeśli podepniemy się pod przewody prądowe od silnika szyb to występuje tam zmiana biegunowości przy zmianie kierunku podnoszenia szyby.






Alle Warenzeichen und Firmennamen wurden nur zu Informationszwecken benutzt. Die auf der Seite www.gearknob.de veröffentlichten technischen Daten haben ausschließlich einen Informationscharakter und sind kein Angebot im Sinne des Art.66 § 1 des Zivilbuches, und ihre Fotos können von dem Bild der zum Verkauf gestellten Waren abweichen.